Конспект урока для 7 класса «What do English-speaking people think about their countries?»


Министерство образования российской федерации

Забайкальский край

Муниципальный район «Балейский район»

Муниципальное бюджетное образовательное учреждение

Средняя общеобразовательная школа №5.





Тема:

What do English-speaking people think about their countries?







Урок в 7 «а» разработала

учитель английского языка

Орлова Н.В.





г. Балей, 2013

Тема: What do English-speaking people think about their countries?

Цель: закрепить полученные ранее знания учащихся по теме «What do English- speaking people think about their countries?» и применять в речевой практике лексику по теме «English-speaking countries».

Задачи урока: 1. Развивать умение учащихся находить искомую информацию в тексте, передавать полученную информацию устно в форме рассказа об англоговорящих странах с опорой на текст и краткий план;

2. развивать умение выделять ключевую информацию в содержании аудиотекста;

3. обеспечить тренировку лексики по теме «Englishspeaking countries».

обучающий аспект:

  • уметь применять лексику по теме «Englishspeaking countries», умение построения грамматически верного предложения.

  • уметь воспринимать информацию на слух;

  • уметь употреблять изученные лексические единицы и грамматические структуры в подготовленной монологической и диалогической речи;

  • уметь работать с текстовым материалом;

  • уметь обобщать, систематизировать лексику.


развивающий аспект:

  • развивать умение обобщать, систематизировать лексику;

  • уметь анализировать прочитанную и услышанную информацию;

  • развивать память, внимание, воображение при описании ситуаций;

  • развивать интерес к странам изучаемого языка.


воспитывающий аспект:

  • воспитывать чувство коллективизма и сотрудничества;

    Тип урока: комбинированный

    Компетенции:

  • информационная,

  • общекультурная,

  • коммуникативная,

  • социокультурная.

Методы: коммуникативный метод

Оборудование: проектор, ноутбук, пословицы, аудиозапись, карточки.



План.

  1. Организационный момент. — 1

  1. Good morning, Children! I’m glad to see you. Sit down, please.

  2. So, today on our lesson we’ll speak about some facts of the USA, the UK, Canada, Australia and others. And now let’s begin our lesson.

  1. Фонетическая разминка. -3

Please, look at the black-board.

There is no place like home.

Home, sweet home.

East or West, home is best.

«В гостях хорошо, а дома лучше».

Listen to me, please. Repeat after me. Let’s translate this proverb.

  1. Речевая разминка. -5

Lera, have you ever been to London?

, have you ever been to China?

, have you ever been to the USA?

, where have you ever been to?

  1. Актуализация опорных знаний. -5

And now let’s check-up your home-task. What was the home-task? The h-t was Ex.30, p.40.

  1. The USA is one of the most powerful countries in the world.

  2. The USA is one of the most advanced countries in the world.

  3. The USA is the third largest population in the world.

  4. New York is the financial and cultural center.

  5. French is the second important language in Canada.

  6. Canada is the second largest country in the world.

  7. The maple leaf is the official emblem of Canada.

  8. New Zealand consists of two islands.

  9. The UK consists of two islands.

  10. London is the world’s seventh biggest city.

Very good! Is this information useful for you?

  1. Тренировка употребления артикля «The». -5

Look at the black-board, please. There are three sentences you must put the article where necessary.

  1. The USA is one of the most advanced countries in the world.

  2. I live in Russia.Moscow is the capital of the Russian Federation.

  3. The Nile is the longest river in the world.



Let’s remember come rules of using the article «The» in the sentences. ( ученики перечисляют правила употребления артикля).

  1. Обучение выборочному чтению. — 5

So, let’s continue. And now open your books at page 42, Ex.32.

Read the names of the capitals of English-speaking countries. Find the information from Ex.31, p40-41. Fill in the gaps.

Full name

Short name

capital

Official language

Or languages

Canada

——-

Ottawa

English and French

Australia

——-

Canberra

English

The United States of America

The USA/The United States

Washington

English

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

The United Kingdom/the UK/Great Britain

London

English

New Zealand

——-

Wellington

English and Maori



  1. Физическая минута. — 1

Let’s have a rest.

Put your hands up in the air and shake your booties round

Hand up on your toes and turn around around

Hands way up high, hands way down low

Stamp with your feet and jump, jump, jump



  1. Обучение аудированию. -6

And now, listen and check if you are right.

( включается аудио запись и ребята сверяют свои ответы с услышанной информацией)

  • Is there any mistake in your works?

  • What is the full name of Canada?

  • What is the short name of Canada?

  • What are the official languages in Canada?

  • What is the full name of Australia?

  • What is the short name of Australia?

  • What is the official language in Australia?

  • What is the full name of the USA?

  • What is the short name of the USA?

  • What is the official language in the USA?

  • What is the full name of New Zealand?

  • What is the short name of New Zealand?

  • What are the official languages in New Zealand?

  1. Обучение письменной речи . — 5

Find the Ex.33, p.42. Read the task, please. You can see the plan and you must tell some information about one country.

Примерный вариант рассказа.

Canada shares with the USA. The population has many nationalities. The capital is Ottawa. The official languages are English and French.

  1. Обучение сопоставлению.

And now look at the black-board. You can see some word combination corresponding to the countries. Match them.



Great Britain Italy upside down

Australia an island state

New Zealand a «Lucky country»

The USA the second largest country in the world

Canada a real melting pot



  1. Итог урока. -2

  1. Что нового вы узнали сегодня на уроке?

  2. Today I’ll give you a…

  3. Write the home-task. Your home-task will be Ex.35, p.42 and Ex. 14, p.57. Our lesson is over. Stand up, good-buy!



Резерв: Ex.35, p.42







Свежие документы:  Конспект урока по Алгебре "Решение систем линейных уравнений" 7 класс

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: