Конспект урока для 7 класса на тему «How to Tackle our problems»


Урок в 7А классе (I группа) по теме «How to Tackle our problems»

по УМК М.З.Биболетовой (45 мин.)


Цель урока:

  1. Активизация навыков устной речи по теме «Проблемы подростков».

  2. Формирование навыков устной речи.

Задачи:

  1. Активизировать материал по теме «Подростки».

  2. Развивать умение построения диалогов.

  3. Учиться высказывать свою точку зрения.

Формы работы: фронтальная, парная, групповая.

Методы работы: проблемно-поисковый, наглядный, словесный.

Педагогические приемы: построение диалога путем «снизу вверх» (без опоры на текст, отталкиваясь лишь от тематики и проблематики обсуждаемых вопросов).

Оборудование: 6 картинок с изображением ситуаций из жизни подростков (прил.1), карточки с проверочной работой (2 варианта), лист самооценки (прил. 2).


Ход урока

I. Организационный момент. (2мин.)

— Good morning, girls and boys. (Good morning.)

— Nice to see you again. (Nice to see you too.)

— How are you? ( we are fine, thanks. And how are you?)

— Who is on duty today? (I am on duty today.)

— Who is absent? (Nobody is absent.)

II. Проверка домашнего задания. (6 мин.)

— Your homework was ex. 123 p.88. I’ve asked you to explain your point of view according to Jeff’s idea. Remember, please, — What was his idea about? (- He offered to declare July 31 as Friends Day.)

— Quite agree with you. Please your proposals. ( Дети выражают свои точки зрения 2-3 ученика)

III. Основная часть. (Актуализация субъективного опыта. Постановка цели) (15 мин.)

— I want you to look at the blackboard. You can see six pictures on it. What are the teenagers talking about? What moments of their lives can we see?

P — I think, all these pictures are about teenagers’ problems.

T – Yes, you are right. What do you think the theme of our lesson today?

P – I suppose, we’ll talk about teenagers’ problems.

T – How will we do it?

P – By asking and answering questions and expressing our own opinions.

T — That’s right. Choose the pictures and using the following phrases make up short dialogues as if you are the characters of these situations. Only 3-4 remarks are enough. You have 3 min. (Примерные словосочетания по картинкам: too much homework, bad for your health, difficult, disgusting, to be depressed, don’t have a girl/boyfriend, …).

T – You’ve listened the dialogues. So, what problems do teenagers have? (Учащиеся называют проблемы подростков.)

T – Do you have the same problems? How can you tackle your problems? (Отвечают 2-3 ученика, доводы 3-4 предложения.)

IV. Физкультминутка. (2мин.)

T – Stand up. Close your eyes and count till 5. Turn your heads on the right, left. Nod your heads ahead and back. Sit dawn, please.

V. Применение знаний. (10мин.)

T – Open your books on p. 91 ex. 135. Please, divide into 3 groups. Choose one of the topics. Discuss it in your group. Report the results of your discussion to the others. The rest pupils should agree or disagree with your opinions and express their own points of view. You have 4-5 min.

VI. Взаимоконтроль и коррекция. Проверочная работа. (5мин.) (Карточки с заданием на 2 варианта. После выполнения задания учащиеся проверяют друг у друга, а затем корректируют с учителем.)

Put in the missing words. (I вариант)

Use: with, fed up, teenagers, problems, need, depressed, have to, names.

I think … all over the world have the same …. As for me, I get along … other students in my class rather well. They don’t call me … , they help me if I … any help. What I’m really … with is sharing a room with my younger brother. I … take care of him. I’m … of doing his homework with him every day.

II вариант.

Use: fed up, cool, smoking, call, frightened, smoke, trouble.

All my friends …, they think it’s really … but I don’t. I’m … with them telling me to try. I really dont want to. They … me names and say I’m … of getting into …, but it’s not true. I just dont want to. And if anything is antisocial, it is .

VII. Домашнее задание (2мин.): 1) нарисовать буклет или плакат о вреде курения, защитить его. Критерии оценивания: отражение идеи, красочность, четкость выступления (творческое задание по желанию).

2) Упр. 138 стр. 91 (по заданию)

VIII. Рефлексия устная и на листе самооценки (листы собираются). (3мин.)

TSituation. You are taking part in international teenagers’ competition and have met English students. Could you discuss teenager’s problems with them? Do you have enough knowledge for your dialogue concerning our theme? Can you interview your new friends using phrases and words from our lesson?




































Приложение 1

(примерные картинки)


Иллюстрации к проблемным ситуациям

1


2 3


4


5 6









Приложение 2


Лист самооценки


Ф.И. ученика

Умение

строить диалог

Умение выражать

свою точку зрения

Умение самостоятель-но оперировать лексикой

Актуальность

темы

Усвоенность материала в баллах: 5 баллов – понял и объясню другому.

4 балла – понял, но объяснить не смогу.

3 балла – понял не все.




Свежие документы:  Программа изучения английского языка с дошкольниками

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: