Animals in our life (развернутый план урока для 6 класса по учебнику Биболетова “Enjoy English”)


МБОУ ЧеркиКильдуразская СОШ












Animals in our life”

( развернутый план урока для 6 класса

по учебнику Биболетова “Enjoy English”)









Учитель: Мулюкова

Альфира Мухаммятовна


Тема: “ Animals in our life”

Цели:

1. Отработка лексики по теме “ Animals in our life”.

2. Тренировка навыков устной речи.

3. Развитие умения высказывать свою точку зрения.

I. Организационный момент.

Приветствие

Проверка домашнего задания

II. Фонетическая зарядка.

III. Основной момент урока.

  1. Упр.3 стр.118

  2. Работа с презентацией

  3. Упр.4 стр.118

VI. Итог урока.

  1. Домашнее задание упр18 стр108

  2. Выставление оценок.

  3. Закрепление лексики.











Тема: “ Animals in our life”

  1. Организационный момент

  1. Приветствие

  2. Проверка домашнего задания

  1. Фонетическая зарядка

Обезьянка снова у нас в гостях. Давайте с ней поздороваемся:hi.hi

Обезьянка рада вас видеть и улыбается e, e,e

Она спрашивает, помните ли вы, как она дразнила комариков z,z,z

Обезьянка качается на качелях i,i.i

Обезьянка зовет своих друзей ei,ei,ei

У обезьянки болит голова m,m,m,

Она просит не шуметь s,s.s

Сейчас она пойдет домой, задует свечку и ляжет спать. Как обезьянка задувает свечку h,h,h.

  1. Основной момент урока.

  1. Exercise 3 page 118

  2. Presentation

Teacher: what kinds of animals do you know?

Pupil: I know 3 types of animals:domestic,endangered,exotic

Teacher: What is it?

Pupil: It is tiger.

Teacher: Wild animals. What is it?

Pupil: Dinuzavr

Teacher: Domestic animals. What is it?

Pupil: It is rabbit.

Teacher: Where do animals live?

Pupil: The crocodiles live at the farm.

Pupil: The sheep live at the farm.

Teacher: Match the words and the descriptions.

Pupil: Zoo – a place where animals live. People can look at them and study them.

Park— a place with grass and trees, usually in a town. People go there to relax or enjoy themselves.

Animals — all living things except plants.

Circus — a group of people and animals who travel to different places to give shows. There you can see clowns and wild animals such as, lions, tigers and elephants.

Earth – the planet.

Teacher: Are you ready. Lets recall. Who wants?

Pupil: Yes, I am ready.

Teacher: Пантомима. Обучающиеся должны объяснить мимикой и жестами названия животных. Show pantomime. You shouldn’t say a single word, let your classmates guess what you mean. Дети угадывают животных.

Pupil:

Teacher: Thank you very much for you.

Teacher: Continue work. Ex.4 page 118.

  1. Подведение итог урока.

  1. Your homework

Ex.18 page 108 read, translate.

  1. Teacher: What kinds of animals do you know?

Pupil: I know 3 types of animals: domestic, endangered, exotic.

Teacher: Where do you live?

Pupil: They can live at the farm, in the zoo, in the parks.

Teacher: Thank you very much for the lesson, it was interesting and useful. And I want to say your marks. You get 5 we worked very good. You get 4 we were nice, but it could be better.





Свежие документы:  Конспект урока английского языка по теме: «Лица Лондона»

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: