Конспект урока английского языка для 6 класса «Поговорим о праздниках»


Конспект урока английского языка

Класс – 6

Автор УМК – М.З. Биболетова

Учитель – Муканаева Райхана Гайнановна (МБОУ «СОШ с. Чесноковка» Переволоцкого района Оренбургской области)

Тема урока: «Поговорим о праздниках».

Цель урока: совершенствование речевых навыков по темам « Хобби», «Праздники».

формирование потребности в организации своего свободного времени и праздников.

Задачи урока:

1. практические:

-совершенствовать навыки монологической и диалогической речи по темам «Хобби», «Праздники»;

-совершенствовать навыки чтения с извлечением необходимой информации;

-развивать навыки перевода

2. образовательные:

-закрепление лексического материала по темам « Хобби» и «Праздники.

3. развивающие

-развивать умения находить необходимую информацию в воспринимаемом на слух тексте;

-развивать языковую догадку учащихся;

-развивать навыки орфографии;

-развивать способность общаться на английском языке;

-развивать умения пользоваться опорами

4. воспитательные

-воспитывать интерес и уважение к стране изучаемого языка;

-научить правильно организовывать свой досуг;

-воспитать уважительное отношение к хобби своих одноклассников

-снизить стрессогенные факторы при помощи физкультминутки.

Оборудование: компьютер, презентация е уроку, наглядность по теме, карточки для учащихся.





Ход урока:

Организационный момент

— Good morning boys and girls. I am very glad to see all of you. Sit down , please.

— Who is on duty today?

— Pupil 1:I am on duty today.

— What date is it today?

— Pupil 1: Today is the 2nd of April.

— What day of the week is it today?

— Pupil 1: Today is Tuesday.

-Who is absent today?

— Pupil 1: All are present.

-what is the weather like today?

-Pupil 1: It is sunny today.

— Ok! Thank you. It is time to start our lesson. Today we will speak about different hobbies that people enjoy in their free time and about holidays.

Фонетическая зарядка (Слайд №1)

[ a:]—gardening, cartoons, dancing, drama

[ o:]—horseracing, for, sport

[ i:]—me, reading, weekend, people, see, keep

[ ^]—club, rugby, puppy

[ ju:]—new, musical, future

Речевая разминка

1.Игра «Снежный ком» по теме «Хобби».

Pupil 1: reading

Pupil №2: reading and fishing

Pupil №3: reading, fishing and collecting

2.Игра «Угадайка»

Ведущий

Pupil №1: Is it “travelling?”

Ведущий: Yes, it is. / No, it is not.

3. Please, answer on my questions. (Слайд №2)

1. What kinds of hobbies do you know?







Hobby

















Gardening

Travelling

Music

dancing



Making models

Collecting



Hobby





Horseracing



Reading





Sport







  • Are you fond of sports?

  • Do you like to listen to music?

  • Is your mother fond of cooking?

  • Does your father like watching TV?

  • What is your hobby?

Проверка навыков орфографии(Слайд №3)

  • Find mistakes

  • Trevelling

  • Horserasing

  • Pleine

  • Gadening

  • Hobbi

  • collekt

Проверка выполнения задания

  • Trevelling —- Travelling e-a

  • Horserasing — Horseracing s-c

Pleine— Plane ei-a

  • Gadening — Gardening a-ar

  • Hobbi—Hobby i-y

  • Collekt—Collect k-c

Вставь пропущенные буквы (Слайд №4)

Sh p, r lax, c ins, spo t, m sic, dan ing

Взаимопроверка

Ship, relax, coins, sport, music, dancing

Совершенствование навыков монологической речи

I want you to open your textbooks, page 150, ex.19. Look at the pictures, please. You can see the photos of a girl and a boy. What are their names? (Their names are Mark and Clair).

What does Mark (Clair) usually do for his (her) relatives and friends?

Pupil №1: Mark makes presents for his relatives.

Pupil №2: Clair usually sends postcards.

What do you do for your mother (father, sister, Granny, friends)

Pupil №1: I cook special dishes.

Pupil №2: I go shopping.

Физминутка (Слайд №5)

  • Can you hop like a rabbit?

  • Can you jump like a frog?

  • Can you walk like a duck?

  • Can you run like a dog?

  • Can you fly like a bird?

  • Can you swim like a fish?

  • Can you be like a good child?

Актуализация знаний о речевом этикете.

Do your friends often visit you? Do you like to visit your friends? Do you go to the birthday party? What do you usually give your friends as a birthday present?

Ex.20, p.150

Тренировка навыков чтения

  • The next task for you is to read the stories to yourself from Ex.21, p.151 and match them with the postcards.

  • At home you will prepare a story about your favourite holiday.

Итог урока

-Now, it is time to make a conclusion of our lesson. So, today we’ve spoken about our hobbies.

Did you like the lesson? Why?

What was new for you?

— Well, it was my pleasure to work with you today. As for me I am glad to see that you have done a good job. You have prepared good reports and good dialogues. You were active at the lesson. I am going to give you 5marks.

  • The lesson is over.

  • Together, together,

  • Together every day.

  • Together, together,

  • We work and play.

Домашнее задание: подготовить рассказ о любимом празднике.

























Свежие документы:  Конспект урока для 2 класса "Праздники в Казахстане"

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: