Конспект урока по английскому языку «We are a family» 4 класс


Урок английского языка в 4 классе : « We are a family»

Цель урока: 

Систематизировать знания учащихся по теме “Семья”; отработка навыков в области устной и письменной речи по теме.

Тип урока: Урок закрепления знаний ,урок-игра

Краткое описание: 

закрепление пройденного материала по теме «Семья» в игровой форме. Командные соревнования.

 

ХОД УРОКА

Организационный момент:

а) Приветствие:

Good morning, children! I’m glad to see you! How are you?

в) Фонетическаязарядка:

  • [Λ]-mother, brother, another

  • [a:]-father, grandfather

  • [ә]- father, mother, brother, sister

  • [ð]- father, mother, brother, another



б) Речевая зарядка:

I have got a father

I have got a mother

I have got a sister

I have got a brother

Father, mother,

Sister, brother

Hand and hand with one another





Постановка целей, задач урока

Today at the lesson we are revising all we know about the family. That is the words and phrases, questions and answers, conversations and reports about the family. We’ll also read and listen to the texts about the family, play games and others.

Let’sstart!

1)Аудирование

Стук в дверь(Come in, please!) Входит почтальон, приносит письмо из Лондона: «Hello?I`m a postman. I have a letter for you!”

Учитель: « Oh, thank you!(почтальон уходит) Сhildren,this is a letter from our penfriend.I read,you listen to me!”

Текст письма


Dear friend!

My name is Mike.I want to tell you about my family.My family is not big. I have a mother,a father,a sister. My mother is a teacher.She is 35. She is very kind and beautiful. My father is 45. He is a doctor. He is strong and brave. I have not a brother.But I have got a sister.Her name is Kate. Kate likes to play with our pets. She is older than me.She is 11. I am 10 years old. We have got grandparents. They live in the country.We visit our grandmother and grandfather on Sundays. I like my family very much! And what about you? Tell me about your family!

Best wishes, Mike Brown


Текст читается первый раз без опоры, второй раз- с опорой на текст, выведенный на экран.

Работа с текстом. Задание- восстановить предложения, связанные с содержанием текста.

Учитель : «Look on the screen! You must complete sentences.”

1)Mike has got not big____________.

(family)

2)He has_______,________,_________.

( a mother,a father,a sister )

3) His sister ______ is______than Mike.

( Kate,older)

4) She is_____ years old.

( 11)

5) Mike`s_______ is a doctor.

( father)

6) Mike`s_______ is a teacher.

( mother)

7)His grandparents live in the_________.

( country)


2)Письмо


Составленные предложения записываются в тетрадь.

Учитель : « You must write sentences down”



3) Физ.минутка



4)Игровая часть урока.



Учитель: “ Do you like to play, children?Let`s play!The first game is “WORDS”   Join the parts to make 10 words.”

Игра «СЛОВА».Каждая команда получаетнабор карточек,состоящих из частей слов,на время необходимо составить правильно слова.

 

MO

 

TER

 

BRO

 

CLE

 

 

 

 

 

 

 

LIT

 

THER

 

PU

 

MOTHER

 

 

 

 

 

 

 

SIS

 

TLE

 

WO

 

THER

 

 

 

 

 

 

 

FA

 

TER

 

UN

 

PIL

 

 

 

 

 

 

 

DAUGH

 

MILY

 

GRAND

 

MAN

 Вторая игра « Кто есть кто?» С экрана команды читают предложения и догадываются, о каких членах семьи идет речь.баллы получает та команда,которая первая догадалась об ответе.

Учитель: “The second game is “Who is who?”  

Try to guess who this is using the definition!

your father and your mother are your …(parents)

your mother’s father or your father’s father are your …(grandfathers)

your mother’s mother or your father’s mother are your …(grandmothers)

your father’s sister or your mother’s sister are your …(aunts)

your father’s brother or your mother’s brother are your …(uncles)

the daughter of your brother or a sister is your …(niece)

the son of your brother or a sister is your …(nephew)

 

Третья игра «Что мы должны делать дома. Команды получают набор карточек, на которых написаны обязанности членов семей, задача команд выбрать необходимые карточки(что делают дети дома, что должны делать родители) и составить предложения. За каждое верное предложение команда получает один балл.

Учитель:” The third game isWhat must you do at home?”  

What must children do at home. What must parents do at home? You must choose only passed cards.”

 

GO SHOPPING, LAY THE TABLE, CLEAN THE ROOMS

MAKE CAKE, FEED THE PETS, REPAIR THE BIKE , COOK LUNCH

DO HOMEWORK, PLAY COMPUTER GAMES, WATCH TV, SIT ON THE SOFA,

PLAY WITH FRIENDS, WATER FLOWERS, MAKE THE BED…


 

6. Подведение итогов урока

Учитель: Now we count ” stars” Who is the winner today? Подсчитываются баллы, определяется победитель.

Домашнее задание:

Свежие документы:  Конспект урока по Географии "Биосфера – живая оболочка Земли" 6 класс

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: