Открытый урок английского языка «What will happen to me?»6 Класс


Муниципальное бюджетное образовательное учреждение

Хадынская средняя образовательная школа

Пий-Хемского кожууна РТ









Открытый урок английского языка в 6 классе

«What will happen to me?»

(по учебнику К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман Happy English.ru)






Подготовил и провел: Хоокуй-оол А.А.

учитель английского языка

























2013 г.

ТИП УРОКА: совершенствование, закрепление введенного грамматического материала.

ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ УРОКА: 1) Практиковать учащихся в употреблении всех форм вопросов в Future Simple Tense. 2) Развивать навыки устной и письменной речи.

ОБОРУДОВАНИЕ: проектор, экран, компьютер, мяч, компьютерная презентация, классная доска.

ГРАММАТИЧЕСКИЙ МАТЕРИАЛ: the Future Simple Tense (вопросительная, отрицательная и утвердительная формы).



Ход урока:

  1. Оргмомент.

T. Good morning, children! Who is on duty today? Who is away today? Who is late today? What date is it today? What day of the week is it today? What is the weather like? How are you? Are you fine? OK, let’s begin our lesson.


II. Фонетическая зарядка.

T. Let’s do phonetic exercises:


[æ] fat, mat, cat, Pat. Pat has a cat and a rat

[eə] Mary and Clare have a hare and a pear.

[w] will, what, when, where, why, Why do you cry, Willy? Why do you cry? Why Willy, why Willy, why?

[r] read, write, red, wrong, road.

[ʃ] She sells sea shells on the sea shore.


Ш. Речевая зарядка и объявление цели урока:

T. I know, you’ll have six lessons today, won’t you? I try to predict your working day. Please, agree with me or say that it is true.

P1, you’ll have mathematics today, won’t you?

P2, you’ll write a test, won’t you?

P3, you’ll come home at 2 o’clock p.m., won’t you?

P4, you won’t watch TV in the evening, will you?

T. We always want to know what will happen in the future, don’t we? At the lesson we’ll talk about your future, the future of other people and even of fairy-tale characters.

Now there are a lot of horoscopes in many newspapers, on radio and TV. They predict the future according to the signs of the zodiac. Do you know your signs? What is your date of birth, Pj?

Pi: My date of birth is the 19-th of September.

T: So, you are Virgo.

(Остальным учащимся задаются аналогичные вопросы).

Т: Look at the pictures to the signs of the zodiac in your Workbook on Page 28. Answer the children’s questions about next year. (Так как выполнение этого упражнения может занять очень много времени, то можно предложить учащимся написать предсказание тому ребенку, который родился под тем же знаком зодиака, что и учащийся: Т: Find your sign of the zodiac and answer the girl’s or the boy’s question).

T: Well, who will predict the future to Steve, he is Aries. Etc.

IV. Физкультминутка

T: I have an idea! We are a little tired. Let’s play ball. Stand up and make a circle. We’ll play ball and ask questions to each other. And we must answer these questions! (Учащиеся встают в круг, бросают друг другу мяч, задают вопросы и отвечают на них. Игра в мяч позволяет автоматизировать речевые навыки и снять языковой барьер. Учитель бросает мяч первым, чтобы дать образец вопроса:

Т: What will you do next week?

P1: I’ll go to the museum next week.)

T: Thank you. Sit down and let’s go on. Do you remember Robin MacWizard? He can predict, too. He is having a visit now. Robin knows nothing about them. Listen to the song «In ten years». I think it is great. (Учащиеся прослушивают песню с компьютера).

T: Let’s read the words of this song! They are in Ex. 4 on Page 73. (Учащиеся читают слова песни по куплетам, затем поют вместе с компьютером).

Т: I think some predictions are true, but some of them are false. Find the wrong sentences. (В группе с высоким уровнем обученности можно предложить учащимся объяснить, почему эти предложения не являются верными, дав образец для высказывания: Youll travel by car. It is false, because there are no cars now).

T: And now try to explain who will be happy. Use the word because for your explanations. Answer the questions in Ex. 5 on Page 74. (Для группы с недостаточно высоким уровнем обученности можно написать на доске опоры. Например, Не (she) will have a ship. Не (she) will have a lot of friends. He (she) will have no friends. He (she) will have a big family).

T: Copy the tables in Ex. 6 on Page 74, please, and put down the speakers’ predictions. Then try to write your own predictions for these children. (Ученики выполняют это упражнение в своих тетрадях и зачитывают свои предсказания, в итоге должна получиться такая таблица:

Peter

Alex

Kate

  1. He will travel round the world and have fun.

  2. He will travel by car.

  3. He will go to Scotland.

  4. In ten years he’ll be 22.

  1. He will have a small dog.

  2. He will work at the zoo.

3. He will go to Spain.

  1. He will love his job and a big orange tiger will be his best mate.

  2. In ten years he’ll be 21.

1. She will be a famous star.




  1. Подведение итогов урока. Домашнее задание.

Т: I think our lesson was great. I am very pleased with your work. Thank you. Your marks are… Write down your home-work, please. Ex. A, В on Page 74.You must learn the part of the song «In ten years» you like best of all by heart. Write 2—3 predictions for the magic lottery. Good-bye.


Свежие документы:  Конспект урока на тему «Пересказ рассказа В. Осеевой «На катке»

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: