Разработка урока по теме «Времена года и месяцы» для 5 класса


Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа № 94» г.Перми









Разработка урока по английскому языку для 5 класса

«Seasons and months»

(«Времена года и месяцы»)















Автор: Бразгина Юлия Хатыповна,

учитель английского языка









Пермь,2013





Класс: 5



ФИО учителя: Бразгина Юлия Хатыповна



Тема урока: “Seasons and months



Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.



ТДЦ урока:



Обучающая: обеспечить активизацию употребления ЛЕ по теме: “Seasons and months”;



Развитие навыков монологической речи.



Развивающая: способствовать развитию ОУУН:

— учебно-интеллектуальные умения: систематизировать, выделять главное, существенное; обобщать.

— учебно- познавательные умения: умение составлять план ответа; умение читать ЛЕ по теме;

— учебно-организационные умения: умение осуществлять самоконтроль и самоанализ учебной деятельности; умение сотрудничать.



Воспитывающая: воспитание толерантного отношения друг к другу.

Тема: “Seasons and Months”.



«Времена года и месяцы»



I Организационный момент.



II Целеполагание (сообщение темы урока)



T: If you want to know the theme of our lesson, please look at the screen and collect letters in the bag and make up words. (Для того чтобы узнать тему нашего урока, мы должны собрать буквы в мешочках и составить слова.)





Seasons and Months”

T: The theme of our lesson “Seasons and months”

T: Let’s say what we’ll speak today?

P1…

P2…

Today at the lesson we will make up stories about seasons using plan

(Сегодня на уроке мы должны научиться составлять рассказ о временах года)



III. Речевая зарядка



  1. What’s seasons do you know?

  2. What season is it now?

  3. What’s weather today? Is it snowy today?



IV. Фонетическая зарядка



T: Let’s repeat the poem “Weather”. Listen to me very attentively and repeat after me.

(Давайте повторим стихотворение «Погода». Слушайте внимательно и повторяйте за мной)



-It is sunny.

-It is hot.

— It is windy.

-It is cold.

— It’s warm today.

— Yes, what a lovely day!

— It’s cold today.

— Yes, what a terrible day!



T: Please answer my question:



-What season is sunny and hot? (Summer)

-What season is windy and cold? (Autumn)

-What season is warm? (Spring)

-What season is cold? (Winter)



V. Основная часть урока.



You should divide into 4 groups: Winter, summer, autumn, spring. Take pictures and divided 4 groups according to your pictures.

(Вы должны разделиться на 4 группы: зима, лето, осень и весна)



— демонстрация картинок



Please look at the plan: (Учитель комментирует план)

Plan

1. There are four season in a year.

2. They are winter, spring, summer and autumn.

3. Its ……. (время года)

4. Its…….. (погода) in ……..(время года)

5. …………. (Время года) is ……. (цвет)

6. …………(месяцы) are …..(время года) months



T: We work in group and then we will make up one big story about seasons and months of a year.



I’ll give you 5 minutes for make up your story, and then one of your groups should present your story. Others value members of group according to the table)

( Учащиеся в группах составляют рассказ о времени года, затем один из группы представляет рассказ, а остальные оценивают по следующим критериям: последовательность плана, произношение, правильный подбор слов в предложении)



  1. What season is very cold and frosty? (It’s winter)

  2. What season is hot? ( It’s summer)

  3. What season is foggy? ( It’s autumn)

  4. What season is warm and cool? ( It’s spring)

(Учитель показывает картинки со временами года и прикрепляет на доску)



T: How interesting story we heard about seasons and months.

Аудирование





T: Now I want to know how you understand the text about all seasons. Please, listen to me very attentively and put the numbers in the table.





Seasons

Winter

Spring

Summer

Beginning of autumn

End of autumn

3

4

5

1

2

  1. It is not cold, but it is hot. The days are short. The leaves on the trees are yellow. Children go to school.

  2. It is cold. The days are short. Sometimes it rains. Sometimes it snows. There are no leaves on the trees. The children can ski and skate.

  3. It is cold. The days are short. The nights are long. There is a lot of snow in the fields and in the streets. Children play snowballs in the yard

  4. It is cold, but sometimes it is warm. The weather is fine. The first flowers appear in the fields and parks. We all like this season.

  5. It is warm. Sometimes it is hot. The weather is usually fine. There are many flowers in the fields and parks. Children like this season very much.



T: Now please correct your mistakes, look at the screen



Criteria: If you have not mistakes your mark is “5”

1-“4”

2- “3”

3- “2”



VI. Подведение итогов урока.



T: Now please say what we do at the lesson?

P: …

T: Today at the lesson we make up story about seasons and months of a year.

Marks for the lesson are…

Home task: learn by heart a story about seasons.

Thank for the lesson.

The lesson is over.

Good bye.







Список используемой литературы

  1. УМК «English-5» учебник для 5 кл.общеобразоват.учреждений/ Кузовлев В.П., Лапа Н.М. и др.-М.: Просвещение,2004

  2. Книга для учителя к учебнику для 5 кл.общеобразоват.учреждений

  3. Тесты по английскому языку к учебнику В.П. Кузовлев и др. «English-5»(М.: Просвещение)



Ресурсы Internet

  1. Яндекс картинки по теме «Погода», «Времена года»

https://english-basis.ru/2116-pictures-weather-kartinki-po-teme-pogoda/



Свежие документы:  Конспект урока по географии по теме "Китай" в 11 классе

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: