ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ ДЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ «THE GOAT AND THE SEVEN KIDS»





МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ

«СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 34 ПГТ. ДЖУБГА»

МО ТУАПСИНСКИЙ РАЙОН









ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ ДЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ

«THE GOAT AND THE SEVEN KIDS»

(devoted to “Mother’s Day”)



C:UsersЛюдмилаAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.Wordволк-и-семеро-козлят.jpg



Разработала

учитель английского языка

Бакланова Людмила Анатольевна




2012 год

Цель: 1. Активизация фонетических навыков.

2. Закрепление лексических навыков.

3. Раскрытие творческого потенциала у детей.



Scene 1.


На полянке в лесу стоит домик, в котором живут коза и ее семеро детей. Коза-мама спит. Семеро козлят хотят приготовить ей к празднику сюрприз: убрать в доме, а также возле него.


One of the kids (jumping out of the house and stretching): Nice morning! Oh, hello! This is the house we live in. Isn’t it beautiful? We are seven little goats. My name is Curly.


(The others are jumping out): My name is Whirly, my name is Bunny, my name is Hunny, my name is Hopsy, my name is Mopsy and I’m Cotton-Tail.



Берутся за руки, поют и танцуют.


All: Together, together,

Together every day;

Together, together

We work and play.


Curly: Today we have a holiday!

Hopsy: It’s Mother’s Day today!

Hunny: We want to help the Mother,

Whirly: Because of holiday!


Начинается уборка.


Bunny (подметает): Sweeping, sweeping,

We must do the sweeping,

We must get it clean.

No dust must be seen,

While Mother is still sleeping.


Mopsy (вытирает пыль): Dusting, dusting,

We must do the dusting,

We must get it clean.

We must get it clean,

While Mother is still sleeping.


CottonTail (начищает посуду, остальные чистят обувь):

Polishing, polishing,

We must do the polishing.

We must get it shine,

A beautiful shine,

While Mother is still sleeping.


Hopsy: Now the house is clean and bright!

Whirly: We have done it quite all right!

All: Wake up, wake up, Mother, do,

Come and see what we’ve done for you!




Scene 2.


Выходит коза и поёт: Good morning, my dear kids,


Good morning to you.

Good morning, good morning,

I am glad to see you.

Kids: Good morning, Mummy!

Бросаются к козе, окружают.

Curly: We like the way you look,

We like the way you cook.

So, what we really want to say

All: Is “Happy Mother’s Day!”

Берутся за руки и поют песенку «My Dear, Dear Mummy».

Свежие документы:  Контрольная работа за 3 четверть 6 класса (К учебнику “Enjoy English” Биболетовой М.З.)

Goat: Oh, my dear kids, how nice of you! Your song is so sweet, your work is so good, I thank you! Now, my dear children, I have to go to the market to buy some fruit for you. Don’t open the door to anybody! Bye-bye. Close the door. Don’t forget!

Уходит. Козлята запирают дверь и поют песенку.

Help your mother set the table

With a knife, and fork, and spoon.

Help your mother set the table

Every afternoon.

Help your mother clear the table,

Take the knife, and fork, and spoon.

Help your mother clear the table

Morning, night and noon.





Scene 3.

Выходит волк.

Wolf: I am big and grey! I am terrible! (рычит) I am hungry! (подходит к домику) Open the door, it’s me, your mother.

Kids: No, no! You are not our mother. Mummy’s voice is soft and sweet. Go away, you, bad wolf!

Wolf: You are silly little goats.

Волк уходит, через некоторое время подходит снова, говорит мягким голосом: Open the door, my dear children! It’s me, your mother. I have some sweets for you.

Kids: Your voice is soft, but you are not our mother. Go away!

Wolf: Don’t you want the sweets?

Kids: No, we don’t!

Wolf: Open the door or I will break it down!

Kids: No! Go away!

Wolf: Do you give up?

Kids: We are not afraid of you!

Wolf: OK! One! Two! Three! (ломает дверь и вбегает в дом)

Начинается борьба. Козлята производят большой шум, и волк убегает.

Scene 4.

Подходит коза.

Goat: What’s the matter? What’s happened?

Kids: Oh, Mother, the wolf wanted to eat us!

Goat: My dear children, I’m very happy, that you are so brave and strong!

(Целует козлят и даёт им фрукты.)

Все берутся за руки, поют и танцуют:

The more we are together, together, together,

The more we are together, the happier we are!

So, my friend is your friend

And your friend is my friend.

The more we are together, the happier we are!





THE END.





скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: