Конспект урока для 7 класса «Education Abroad»


Гарайшина Эльмира Хазинуровна

МБОУ «Джалильская гимназия»

Сармановского муниципального

района Республики Татарстан

Учитель английского языка



Конспект урока по теме «Образование зарубежом» по УМК М.З. Биболетова «Enjoy English» 7 класс

Тема: Education Abroad

Цели:

Образовательные:

— развивать умения монологической и диалогической речи, письма;

— способствовать развитию умений просмотрового чтения и аудирования;

— формировать и закреплять грамматический навык (абсолютная форма притяжательных местоимений);

— вводить и закреплять лексику по теме «Образование»

Развивающие: создать благоприятные условия для развития памяти, внимания, мышления, воображения

Воспитательные: воспитывать уважительное отношение к одноклассникам при работе в сотрудничестве; вызывать интерес к системе образования зарубежом посредством английского языка; воспитывать самостоятельность при принятии решений

Тип урока: комбинированный

Оборудование: листы А4, фломастеры, УМК, карточки с диалогами, таблички с названиями стран, карточки с упражнениями, таблицы для соц.опроса, таблицы Абсолютной форма притяжательных местоимений.





План урока

  1. Приветствие. Беседа о погоде.

  2. Речевая разминка. Развитие умений аудирования. (ex.60, p.74).

  3. Знакомство с темой и целями урока.

  4. Введение и закрепление нового грамматического материала (абсолютная форма притяжательных местоимений). Развитие умений диалогической речи (ex.63, 64, p.75).

  5. Введение новой лексики. Игра «Цепочка слов» (ex.68, p.76).

  6. Обзор изученной лексики (ex.69, p.77). Тренировка в составлении предложений.

  7. Физкультминутка.

  8. Развитие умений просмотрового чтения (ex.66, p.75-76).

  9. Контроль уровня понимания прочитанного. Развитие умений сопоставлять и анализировать (заполнение таблицы). Развитие монологической речи.

  10. Повторение лексических единиц, обозначающих предметы в школе (работа с таблицей).

  11. Отработка умений задавать и отвечать на вопросы. Групповая работа (соц. опрос).

  12. Творческая работа. Отработка монологической речи (составление листовки и защита проекта).

  13. Итоги урока. Подача домашнего задания.



Ход урока

  1. Приветствие, знакомство с темой и целями урока: Good morning, pupils. I am glad to see you today. My name is Elmira Khazinurovna.

Who is on duty today?

What date is it today?

What’s the weather like today?

What is your favourite season? Why? I suppose? Your favourite season is summer because you have summer holidays!!!

  1. Речевая разминка:

Listen to the text and say what it is about.

Text

People have always had schools and will always have them. This is the only way to prepare children for adult life. In schools children learn a lot of new information about the world. Subjects like Mathematics, Physics, and Geometry develop mind. School is the place where children communicate with each other, make friends and take part in different activities – competitions, concerts and quizzes.



Listen again and complete the sentences:

  1. School is the only way … to prepare children for adult life.

  2. In schools children learn a lot of … new information about the world.

  3. School is the place where children … communicate with each other …



  1. Знакомство с темой и целями урока. Итак, вы догадались, о чём мы сегодня будем говорить? Правильно, о школе! Besides we will read about schools abroad, we’ll speak about private schools and about school of your dream!

  2. Введение и закрепление нового грамматического материала (абсолютная форма притяжательных местоимений). Развитие умений диалогической речи (ex.63, 64, p.75).

Have a look at the blackboard. (на доске 2 примера и 2 фотографии гимназии).

Whose gymnasium is it?

It is our gymnasium.

This gymnasium is ours.

Сравните эти примеры и скажите, чем отличаются эти 2 местоимения друг от друга.

Правильно. Во втором примере местоимение не требует после себя существительного. Эта форма называется абсолютной формой. Давайте вспомним местоимения (на доске таблица с местоимениями). Давайте прочитаем, какие же абсолютные формы могут иметь местоимения.

Repeat after me: I, he, she, etc.

What’s the Russian for mine, his, her, etc.?

Make up your own examples.



The next task for you is to complete the sentences. The example is given. Do it in a written form on the cards. Begin, please. I give you 1 minute. Now exchange your cards and check them up. Put a mark, please.

Who has got a 5?

Who has got a 4?

Who has got a 3?

Well done, thank you!

Not bad!

I am sorry, you are mistaken! Let’s continue.



The last task is to make up a dialogue. You can see several sentences on your desks. Make up a dialogue and read it.

Who is ready?



Игра «Whose thing is it?»

Whose pen is it?

Whose rule is it?

Whose exercise book is it?

Whose pencil is it?

Pupils, where do we need all these things?

  1. Введение новой лексики. Фонетическая отработка лексики. Игра «Цепочка слов» (ex.68, p.76):

To speak about school we should learn new words.

education —

compulsory education —

secondary/higher education –

to educate – etc.

Repeat after me.

Now let’s play a game. Coставьте цепочку слов. (работа в группах)

  1. Обзор изученной лексики (ex.69, p.77): Speaking about education you need to know some words and phrases. Look at the blackboard again. You have already learnt these words. Match the words to make up new word-combinations.

Well done.

Good of you!

  1. Физкультминутка: I see you are tired. It is high time to relax. Let’s have a break. The following exercises for your eyes and for your body will be very useful. (Учитель демонстрирует упражнения)

  2. Развитие умений просмотрового чтения (ex.66, p.75-76): Now lets work in groups. The first group will be from Australia, the second – from the USA and the third – from Great Britain. Open your books at p.75. I would like you to read the texts about schools in your country. After that we are going to compare the given information.

  3. Контроль уровня понимания прочитанного. Развитие умений сопоставлять и анализировать (заполнение таблицы). Have you finished reading? Look at the blackboard. You can see a table. Lets fill in the gaps. (На доске сравнительная таблица).

What can you say about education in the USA, Great Britain, and Australia: is it free or not?

And what about the discipline in private and state schools?

Is there distance education abroad?

Do pupils wear school uniform in state and private schools?

Would you like to study in a state or a private school? Why?

Good of you!

That’ll do!

  1. Повторение лексических единиц, обозначающих предметы в школе (работа с таблицей): We have already discussed education in the USA, Australia and Great Britain. It is just the time to speak about the school of your dream. Before it let’s revise the names of the subjects at school. There is a table on the screen. Find 10 names of the subjects. Put them down on the blackboard.

Who has already found? Let’s cross them. Thank you!

Repeat after me:

Maths

Biology

Geography

English, etc. (Хоровая отработка лексики)

  1. Отработка умений задавать и отвечать на вопросы. Групповая работа (соц. опрос): Now work in groups. Imagine that once you will have a chance to choose any subjects you want in your curriculum. Choose one person who will be a correspondent. There is a question for you: Want subjects do you want to have in your curriculum? There are cards on your desks.

Finally, the correspondent is going to make a report on it.

I give you 1 minute.

The time is up.

Let’s begin.

  1. Творческая работа. Отработка монологической речи (составление листовки и защита проекта): Imagine that you are a principal in the school of your dream. The last task for you is to make a leaflet inviting other pupils to your school. There are sheets of paper and felt-tip-pens on your desks. I would like you to make your leaflets bright and informative. In the end one pupil from each group will advertise his school. Let it be a competition. In the end we will choose the best leaflet. I give you 2 minutes.

The time is up. Let’s start right now!

  1. Итоги урока. Подача домашнего задания.

Well, you have worked hard today!

What new information have you learnt today?

Your homework will be to write an essay “The School of My Dream” (учитель объясняет ход выполнения домашнего задания). Don’t forget to introduce yourself, to write about school uniform, subjects, distance education in school of your dream. Write about 50-70 words.

Is everything clear?

Well, your marks, …

(учитель комментирует оценки:

  • You should be more active.

  • Alina, well done!

  • Kate, you have made some mistakes!)



Свежие документы:  Конспект урока для 2 класса «Размножение растений своими частями»

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: