Конспект урока для 8 класса «ECOLOGICAL PROBLEMS»


Открытый урок в 8 классе

по теме “ECOLOGICAL PROBLEMS ”.

Преподаватель:Ширкунова Зинаида Ивановна


Цели урока:

  • познавательный аспект: расширение кругозора учащихся с проблемами окружающей среды;

  • развивающий аспект: закрепление умения обмениваться информацией, высказывать собственную точку зрения;

  • учебный аспект: формирование грамматических и лексических навыков говорения в монологической и диалогической формах; развитие способности извлечения детальной информации в процессе чтения; развитие умений извлекать выводы из прочитанного;

  • воспитательный аспект: воспитание бережного отношения к окружающей среде.


Оснащение урока:

  • тема, дата, план урока;

  • активная лексика урока;

  • список наиболее употребительных речевых клише для высказывания своего мнения;

  • мультимедийный проектор.



ХОД УРОКА


Организационный момент

Приветствие, объявление плана и целей урока. Беседа с дежурным:


Teacher (T): Good afternoon, dear boys and girls! Good afternoon, our guests!

Pupils (P): Good afternoon, we are glad to see you!


T: And I am so pleased to see you too. Sit down, please and make yourself comfortable.

  • Who is on duty today?

  • Who is absent in the class?

  • What day and what date is it today?

  • The weather is fine today, isn’t it?

  • I hope, Alyena, you are fine, aren’t you?

  • How are you, Nina?

  • What about you, Sasha?

(ответы учащихся)

P: And how are you, Zinaida Ivanovna?


T: I am OK today, thank you. Well, today we shall continue our topic about problems of our environment. You will learn to use different word expressions to talk about ecological problems, read and discuss the text about environmental problems.

Фонетическая зарядка

But before we begin let’s train your tongues and lips to pronounce English sounds. Repeat after me.

When the weather is wet

We must not fret.

When the weather is cold

We must not scold.

When the weather is warm

We must not storm.


What sounds do you hear more often?


(ответы учащихся)



Good of you. Thank you.


Речевая зарядка

T: We live in a wonderful world. There are a lot of forests and woods, rivers and lakes, seas and oceans, mountains and hills on our Earth. But unfortunately a human being destroys all these beautiful amazing things. There are a lot of environmental problems. And today at our lesson we’ll try to discuss these problems. Well, what words on this topic do you remember?

(ответы учащихся)

Look at the screen! There are 2 columns of words here. You must match the words to make up word expressions.

protect

air

protective

environmental

pollute

waste

chemical

clothing

waste

water

environment

paper

problems

pollution


(учащиеся составляют словосочетания из данных слов).


  • Translate from English into Russian:

  1. protect environment;

  2. air pollution;

  3. protective clothing;

  4. environmental problems;

  5. water pollution;

  6. waste paper;

  7. an international disaster и т.д.


  • Translate from Russian into English:

  1. химические отходы;

  2. загрязнение окружающей среды;

  3. законы против загрязнения;

  4. разновидности животных и птиц;

  5. опасно для людей и дикой природы;

  6. хрупкая планета;

  7. международная катастрофа и т.д.


Now answer my questions, please.

  1. What must people protect the Earth from?

  2. What kinds of pollutions do you know?

  3. What and where do usually people waste?

  4. What must we do to protect the environment?

  5. Are there any environmental problems in the place you live?

(ответы учащихся)


Проверка домашнего задания.


T: Your home task was to read the text from Ex. 12 p. 43. I hope you’ve understand it. Can you give a title to the text? What is the text about?

(ответы учащихся)

Look at the pictures on the screen. All these pictures are connected with the text. What do they show?

(ответы учащихся)


Работа с текстом.

Look at the pictures carefully again. Now use the text and give captions for the pictures using the text.

(ответы учащихся)


Ex.15 p. 44 (работа в парах).

Work in pairs and find in the text the phrases that have similar meanings to the words from Ex. 15. Read out the sentences paraphrasing them using the synonyms of the words.

(ответы учащихся)

Ex. 16 p. 44 (учащиеся отвечают на вопросы, используя текст).

T: I see that you know the text quite well. Good of you. Now let’s do some conclusion. Answer my questions.

  1. What environmental problems have people got?

  2. How can we solve them?

  3. What do you think is the first step to solve the problems?

  4. What do you do to protect our environment?

(ответы учащихся)




Домашнее задание уч-ся.

T: Your home task is to make a topic about ecological problems in the place you live. You may use the text from Ex. 12.


Подведение итогов.

— Today we’ve had a great and I hope useful work. We have discussed some problems of our environment. For your good work I’ll put you marks …


Выставление оценок.


Презентация «Это надо беречь».














Свежие документы:  Урок для 2 класса по теме: "Приход весны. Изготовление птичек из ткани"

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: