Конспект урока на тему «IN THE ZOO»


THEME OF THE LESSON : “ IN THE ZOO “

ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ УРОКА:

  1. РАЗВИВАТЬ УМЕНИЯ И НАВЫКИ УСТНОЙ РЕЧИ :

ПОВТОРЕНИЕ СЛОВ, ИСПОЛЬЗУЕМЫХ ПРИ ОПИСАНИИ ЛЮДЕЙ И ЖИВОТНЫХ.

  1. РАЗВИВАТЬ УМЕНИЯ И НАВЫКИ МОНОЛОГИЧЕСКОЙ УСТНОЙ РЕЧИ, УЧИТЬся РАССКАЗЫВАТЬ О ЖИВОТНОМ.

  2. РАЗВИВАТЬ НАВЫКИ ДИАЛОГИЧЕСКОЙ РЕЧИ.

PLAN OF THE LESSON

  1. ORGANISATION OF THE LESSON

Good afternoon children ! I am glad to see you . How are today ? I think you are fine . Let’ s start our lesson ! The theme of the lesson is “ In the Zoo “ We are going to speak about animals

2.Look at the screen ! We are going to watch a video lesson, просмотр видео урока №. 1 3.What animals do you know ? Name them , please. ( a dog , a cat , a lion ,a mouse, a fish, a cock, an owl, a crocodile, a lion, a tiger, a fox , a bear , a camel , a pig , an elephant, a hen )

Name domestic animals and wild animals ( дети у доски делят животных на домашних и диких ).

  1. What can our animals do ?

P1 The tiger can run .

What animals do you like ? I like a cat .

What animals do you have?

What can animals do?

Is it fat? (dirty, clean , pretty , ugly , nice , slim )Where do they live? What must they do?

Незнайка придумал цирковую программу для разных зверей. Как ты думаешь, звери справятся? Расскажи, а как бы ты распределил, кто что должен делать.

Dogs must sing.

Cats must swim.

Ducks must jump.

Pigs must run. Ex.4 P.65

Записи Буратино попали под дождь. Но мы всё равно их прочтём. Скажи, какие буквы смыло.

Dogs can sv_m and r_n. But they cann_t s_ng and sk_p.Cats cannot sw_m, but they can j_mp. C_ckerels can s_mg.

Ex. 5 P.66

What color are our animals?

5.Let’s remember colors and sing a song Brown and green and blue and white,

Blue and white blue and white,

Brown and green and blue and white , red and black and yellow.

6.Try to guess what animal it is .

It is big . It is fat . It is brown . It lives in the forest . It can ran. It can go . It can’t fly.

Дети загадывают свои загадки .

Ex. 6 P.62

7. Listen to the song «OLD MC’DONALD HAS A FARM .”

What animas live on the farm ?

8. DIALOGUE

Buratino want to meet your friends

Hello ! My name is Buratino. What is your name ?

  • Hello ! My name is……..

  • Nice to meet you.

  • Nice to meet you too.

-I live in the Zoo. Where do you live ?

-I live in the house .

-Good bye !

-Good bye!

9. And now let’s sing a song “ Hello , what’s your name ? “



10. I know that you have learnt the alphabet. Let’s review it

Дети поют песню

Выполняют задания

11. РАБОТА ПО ТЕТРАДИ № 4 С. 11 , № 1 С. 10

3 С. 10

12.Ex. 5. P. 67.

Ex. 6. P. 68.

13. The lesson is over !

Подведение итогов урока .

Свежие документы:  Возрастные особенности подросткового периода и их учёт при обучении английскому языку

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: