Конспект урока по английскому языку «The parts of the body» 4 класс




Открытый урок по теме: «The parts of the body».


Класс: 4


Оборудование: проектор, компьютер


УМК: Virginia Evans, Ksenia Baranova «Starlight 3», И.Н. Верещагина «English 3»


Цели:

1). Активизация лексики по теме «части тела»

2). Развитие навыков монологической речи

3) введение и первичное закрепление новой лексики

4) развитие навыков аудирования и фонетических навыков

5) развитие творческих способностей, эстетическое воспитание



Технологии:


  1. личностно-ориентированная

  2. проблемная

  3. информационно-коммуникативная

  4. проектная

  5. здоровьесберегающие

  6. игровые


Ход урока.


  1. Фонетическая разминка.


Let`s repeat the sounds:

[ð] – the, this, that, there

[Ɵ]- thin, three, third, thirteen

[ai]- my, hi, bye, eye (слайд 1)


Look at the screen Can you read the new poem?


I`ve got some mice

They are very nice.


Their tails are long

Their faces are small

They haven`t got

Any chins at all.


Their ears are pink

Their teeth are white

They run about

The cage at night. (слайд 2)


  1. Постановка проблемной ситуации.


Let`s listen and watch. (видеофрагмент) (слайд 3)


Can you guess what is our topic today? (The parts of the body)


Yes? You are right! Our topic is “My body”


  1. Отработка лексики.

Look at the screen! Read the words all together after me. (слайды 5 -21)

Do you remember how to write these words – запись под диктовку. Let`s check – слайд 22


Stand up! Let`s play! (Называю часть тела – учащиеся показывают)



Can you complete the sentences. (слайд 23)


  1. Введение новых слов с записью в словарь (слайды 24-29)


Работа в группах: задания на листах (слайд 30)


  1. Now it`s time for reading: ex.5 p. 184 (И. Н. Верещагина) (слайд 31)


  1. Who is it? It`s a kitten. Can you describe it? (слайд 32): “It has…”


It wants to sing a funny song! Are you ready? Let`s sing!


Ex. 1 p. 86 – дети поют


  1. Let`s repeat some grammar. Can you explain how we get the plural form of the nouns. (прибавляем окончание –s). You are right! But as you know there are some special nouns.


Let`s remember them! Ex.4 p/93 (письменно)


Look at the pictures and find the differences (слайд 33)


  1. Let`s have a rest! (видеослайд 34, 35)

  2. Look children! We have guests today.


Let`s listen to their dialogue and try to guess what are their favourite heros.


Диалог: (учащиеся 6 «А» класса)


— Hi, Polly!

— Hello, Elya!

— Do you like to watch cartoons?

— Yes, I like cartoons very much!

— What is your favourite hero?

— Can you guess? It has black ears, black nose, long tail. He is really funny!

— Is it Mickey Mouse?

— Yes, and what is your favourite hero?

— Oh, it is funny too. He looks like a boy, but he has a long nose.

— Is it Pinocchio?

Yes, I really like him!


So kids, what is Polly`s favourite hero? And Elly`s?

And what about you? What is your favourite hero? Can you describe him? (слайд 36)

(работа с мини-проектами)


  1. Let`s create a new fantastic hero! It`s time o draw!


Учащиеся рисуют фантастического героя по предложенным предложениям (слайд 37)


  1. Подведение итогов. Рефлексия.

What do you think about our lesson? Choose the face.




  1. Домашнее задание. Прощание.



Свежие документы:  Урок по английскому языку "Vladimir region. Лексико-грамматические упражнения"

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: