Сценарий — представление по английскому языку в 4 классе «Наши старые добрые сказки»


Государственное бюджетное образовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа №1605






Сценарий — представление

по английскому языку

в 4 классе

«Наши старые добрые сказки»







подготовила

учитель английского языка

Зыртылоглу Екатерина Владимировна

















г. Москва
2014

Сценарий представление на английском языке

«Наши старые добрые сказки»


Цель: создание условий для творческой реализации и повышение мотивации к изучению английского языка у учащихся.

Задачи:

Воспитательный аспект – формирование потребности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе, воспитание уважительного отношения к образу жизни других народов, более глубокого осознания своей культуры.

Познавательный аспект – расширение кругозора учащихся.

Развивающий аспект – развитие творческих способностей, актёрского мастерства учащихся.

Учебный аспект – совершенствование навыков аудирования, совершенствование лексических навыков говорения.


Оснащение: компьютер, записи музыкальных отрывков, декорации.

Участники: учащиеся 4 класса




Главные герои:


Почтальон, Postman

Златовласка, Goldilocks: исполняет песенку “Postman Pete

Мама Златовласки, Mother: исполняет песенкиGoldie” иPostman Pete

Филин, Owl: исполняет песенку “Postman Pete

Волк, Wolf: исполняет песенки“Head and Shoulders”и “Postman Pete”

Красная шапочка, Red Riding Hood: исполняет песенку “Postman Pete”

Кот в сапогах, Puss in Boots: исполняет песенку “Postman Pete”

Дюймовочка, Thumbelina: исполняет песенку“Postman Pete”

Папа медведь, Father Bear: исполняет песенки “Postman Pete” и “Poor Baby”

Мама медведица, Mother Bear: исполняет песенку“Please put my porridge”

Медвежонок, Baby Bear: исполняет песенку “Postman Pete”

Волшебница, Fairy (English teacher): исполняет песенку “Go to sleep, Goldie”


Все герои исполняют песенку “And so our little story …”








Сцена 1


Почтальон: Здравствуйте друзья. Куда это я попал? Как же здесь всё красиво и интересно. Я слышал, здесь дети хорошо говорят на английском языке. Сейчас я их проверю.

Hello, dear friends! Is it school number 1605?

Children: Yes.

Почтальон: Is it Form 4.1?

Children: Yes. Кто это? Who are you?

Почтальон: Guess who I am? Пускай они угадают кто я.

I bring you a letter

What can be better?

Everyone is glad

To see me in his flat.

Parcels, cards I carry

To make you merry.

Meet me in any weather,

Wherever you gather.


Children: You are a postman. Вы почтальон.

Песня: “Postman Pete”


Почтальон: I bring you a letter. Я принес вам письмо.

Вы хорошо знаете английский язык и к вам в гости приедут герои ваших хорошо любимых сказок. Встречайте!


Сцена 2


Owl:

Hello! Dear friends!

You see an owl up in the tree

I look at you, you look at me,

You couldn’t tell my size,

For all you see — are two big eyes.


Вы уже догадались: я умный филин. Я прилетел из Англии и умею говорить на английском языке.

Свежие документы:  Конспект урока на тему "The ABC party"

There is an owl

Who lives in an oak,

The more I heard,

The less I spoke

The less I spoke,

The more I heard.

We all should be

Like wise old bird.

Я хочу, чтобы вы были умные как филин или сова. Сейчас я вам расскажу сказку.

I’ll tell a fairy tale.

In a far-off country there was once a little girl who was called Goldilocks, because her curly hair shone brightly. She was so restless that she could not be kept quiet at home.

Goldilocks, a little girl,

Has big blue eyes,

And golden curls

Her mother tells her


Mother:

Now be good!

Don’t go walking

In the wood!

I know you like to gather wild flowers and chase butterflies, mushrooms.

If you go far in the wood you can meet a wolf.

Don’t talk to him my dear.

He’s very dangerous and cruel.


Goldilocks: Oh, Mummy,

Please don’t worry.

The wood is nice,

The wood is cool,

I can walk there

On my way to school.

Oh, I lost my way

And I see the wolf


Owl: Жила была девочка ….

She ran here and she ran there, and went so far, at last, that she found herself in a lonely place. And she meets …..

(Мама исполняет песню “Goldie”)


Сцена 3


Wolf:

Поет песню “Head and shoulders” и делает зарядку.


— Where are you going so early?

— What are you carrying in that basket? Can I help you?


Goldilocks: Oh, no. my mother tells me that you are very cruel. Everyone knows the tale about Red Riding Hood. You ate her and her grandmother. I can’t trust you.

Wolf: Why don’t people believe me?

It was my brother, not me. I’m kind, I always help people. I have a very good hearing and scent. And now I hear someone is coming.


Owl: рассказывает кратко сцену на русском языке.


Red Riding Hood: I like to walk in the forest. I love every flower, every tree, and every insect.

When the seeds are in the ground
Crawling, creeping bugs are found
Bugs go up and bugs go down
When the seeds are in the ground
When the pretty flowers grow
Bugs will come and bugs will go
Butterflies have wings to show
When the pretty flowers grow
When the sun begins to shine
Flowers grow upon their vine
All the bugs are feeling fine
When the sun begins to shine.


Hello, my dear friend wolf! Nice to meet you. Hello, Goldilocks. I know this wolf long ago, he’s not dangerous. I come here for his help.

Свежие документы:  Конспект урока для 9 класса «THE SPIRIT OF RUSSIA»

You know Thumbelina. The wicked fairy put a spell on her. She put her on a leaf. Thumbelina is so small and light. She’s sitting on the leaf and crying. She doesn’t want to live in slimy toad’s house, she doesn’t want to be the wife a horrible toad.

That should be never! Help her, dear wolf!


Wolf: Of cause, we’ll help her.

Goldilocks: Of cause, we’ll help her.


Owl: кратко описывает сцену на русском языке.



Сцена 5

Звучит музыка Дюймовочки (из мультфильма)

Thumbelina:

Butterfly, butterfly

You can fly very high

In the blue, blue sky.

What shall I do?

I can’t fly, I can’t swim,

I’d rather die than go with him.

No home, no bed to lay my head,

No food to eat, no shoes for my feet.

Oh clouds, oh trees, oh bird, oh bees,

Will anybody hear, please?


Owl: рассказывает о Дюймовочке на русском языке.


Сцена 4


Кот в сапогах охраняет Дюймовочку и рассказывает о себе.

Puss in Boots:

The miller has three sons.

The first has got a mill,

The second — donkey, the third — the cat.

Why the third is so sad?


I deceived the giant,

Who turns into a mouse,

In a big, big house.


I don’t catch the mice now

Because I live in the castle, myau!

I eat fish every day,

And tell fairy tale!


— I help the Fairy and guard Thumbelina.


Goldilocks: Dear Pussy, please let Thumbelina go away.

She’s very little and unhappy.

Puss in Boots: She can go if you guess three puzzles.


Owl: рассказывает сцену и рассказывает о Волшебнице, которая посадила Дюймовочка на листочек и только три отгадки помогут её спасти.



Сцена 5


Fairy:

I teach children English. I’m very strict who doesn’t learn English,

guess three puzzles and I’ll leave your friend.


Clean, but not water,

White, but not snow.

Sweet, but not ice-cream.

What is it? (Sugar)




Puss in Boots:

I’m purple, yellow, red ad green,

The king can’t reach me, neither can the queen,

I show my colors after the rain

And only the sun comes out again. (Rainbow)


Fairy:

What always runs, but never walks,

Often murmurs, never talks,

Has a bed, but never sleeps,

Has a mouth, but never eats. (River)

Fairy:

Very good children you’ve guessed all the puzzles. You know English very well. Thumbelina may be free.

Thumbelina: Thank you, my real friend. Goodbye.

Owl: The friends were very happy. Goldilocks left them and went home.

Свежие документы:  Конспект урока для 4 класса "Твердые бытовые отходы и способы их переработки"

Рассказывает сцену.




Сцена 6


Owl: Now in the wood there live three bears! Mummy, Daddy and Baby.

Daddy: Let’s have a walk.

Mummy: Well, maybe. I’ve some porridge in this pot. It’s very nice – but it’s very hot! We can eat it when we all return. Mummy исполняет песенку “Please put my porridge” Let’s go outside and get some sun!

Owl: Рассказывает про медведей.


Сцена 7


Owl: Now to the house comes Goldilocks and on the door she gives three knocks.

Goldilocks: No one home. What luck – I’ll go inside and have a look!

Yum! I want some porridge. Yuk, not this – and this one’s horrid!

But this one here is very good – and porridge is me favorite food.


Owl: Then she sits upon a chair.

Goldilocks: Oh no! Not this one – That one there! It’s nice and small – not at all!

Owl: But then, poor Goldie has a fall.

Goldilocks: Never mind the chair! I need a bed – I’ll go upstairs.

Owl: The bed she finds is nice and small. She goes to sleep in no time at all.

Песенка “Go to sleep, Goldie”(Fairy).


Сцена 8


Mummy: Now, come on everyone! Let’s eat the porridge. Yummy, yummy!

Baby: But where’s mine? It’s not here, it’s not there. Who’ve eaten my porridge?

Daddy: Oh, dear!

Baby: Mummy, Mummy, It’s not fair! Now I haven’t got a chair! Who’s broken it?

Daddy: (поёт песню “Poor Baby) Let’s check the beds! Lets go upstairs!

Сцена 9



Baby: Who’s this? Who is sleeping in my nice bed?

Goldilocks: Oh, no. I’m very sorry! But please, don’t cry! Please don’t worry!

Come to my house, come with me! We can eat some cakes, and drink some tea.

I’ve got a lot of friends and they come to help me!


Owl: So Goldilocks and her friends are happy in the end!

Все герои исполняют песенку “And so our little story …”

Owl: Все наверное поняли слова этой песенки:

Каждому нужен друг

Каждому нужна забота и помощь,

чтобы быть счастливым!



The End














Список литературы:

  1. Английский в фокусе, 4 класс, Spotlight, Быкова Н.И., Дули Дж.,2007. 179 с.


Стихи:

  1. https://www.canteach.ca/elementary/songspoems50.html

  2. http://www.nancymusic.com/SOM/2011/whentheprettyflowersgrow.pdf

  3. http://nsportal.ru/nachalnayashkola/inostranyiyazyk/2012/09/01/skazkadyuymovochka

Загадки:

  1. https://znanija.com/task/4668121

  2. https://surfing-the-english-language.webnode.ru/na-dosuge/zagadki

  3. https://answe.yahoo.com/question/


9


скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: