Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для 5 классов по теме «История возникновения праздника «Halloween»»


«Муниципальное общеобразовательное учреждение Лицей №33 г.Комсомольска-на-Амуре»







Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для 5 классов по теме «История возникновения праздника «Halloween»»







Подготовил:

Спесивцева Светлана Николаевна

Учитель английского языка










Г.Комсомольск-на-Амуре

2014г.

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 классов по теме «История возникновения праздника «Halloween»»


Цель: расширение знаний учащихся о стране изучаемого языка.


Задачи:

— прививать интерес к культуре, традициям, достопримечательностям англоязычных стран;

— воспитывать умение работать в коллективе;

— активизировать имеющиеся знания учащихся.


Оборудование: диски с музыкой и песнями к празднику, костюмы, атрибуты, плакаты.


Ход мероприятия:


1. Организационный момент. Приветствие.

Good morning, boys and girls! Today is 31st of October. Welcome to our Halloween party!


The air is cool, the season fall,

Soon Halloween will come to all.

Ghosts and goblins, spooks galore …

Tricky witches at your door.


Knock! Knock! – Who are you?

Happy Halloween to you!

Trick or treat! Give me cheese,

Give me a red apple, please!

Give me candies and a cake,

Pumpkin pies for ghost’s sake!


2. Возникновение праздника

Учащиеся делятся на 3 команды. Каждая команда рассказывает теории возникновения праздника Halloween. Учащиеся запоминают информацию. На доску выписывается ключевая лексика по теме, которая поможет учащимся ответить на вопросы викторины, участвовать в конкурсах (fruits, Halloween, TrickorTreating, Jackolanterns, bubble gum, plums, nuts, puddings, pumpkin, Ireland, black, orange, apples in caramel, witch, monsters, vampires, devils, ghosts, a black cat).


3. Конкурсы (3 команды)


— Halloween quiz (Answer my questions, please)

1. What country started to celebrate Halloween first? (Ireland)

2. What are the main colours of this holiday? (black and orange)

3. What is the most favourite food for Halloween? (apples in caramel)

4. Which costumes do people prefer to wear? (monsters, vampires, witches, devils, ghosts)

5. What is a well-known lantern made of pumpkin? (Jack-o-lantern)


— Crossword «Snake» (Look at the green board and find out the words)

Halloweenpumpkincandlecostumeghostwitchesmonsterappletrickcake

(Halloween, pumpkin, candle, costume, ghost, witches, monster, apple, trick, cake)


Pumpkin (Каждой команде выдаются карточки с предложениями, команды должны поставить предложения в правильном порядке)

Let’s put the sentences in the right order to find out how to make Jack o’Lantern.

  • Put the candle inside the pumpkin. (4)

  • Cut a nose and a mouth. (2)

  • Cut eyes. (3)

  • Take a huge yellow pumpkin. (1)

  • Light the candle. (5)

  • Put the pumpkin near or in the house.(6)


— Treat for you (Look at the words and make up the meaningful sentences)

  1. Eat, cucumbers, apples, people, nuts and puddings. (People eat cucumbers, apples, nuts and puddings)

  2. Juices, bubble gum, children, like, and. (Children like juices and bubble gum)

  3. A lot of, eat, vegetables, fruit, and, people. (A lot of people eat vegetables and fruits)


— Riddles

(Listen to me very attentively and guess the words)

  • She always flies on her broom,

She always flies around the moon

With a black hat on her head

And what do you think, who is that? (a witch)

  • It means bad luck, don’t look at it

If it crosses your path

And who do you think we call it? ( a black cat)

  • I am a big and round

Once upon a time I grew on the ground

Now I have a mouth, 2 eyes and a nose

Who am I do you suppose? (a pumpkin)


4. Подведение итогов (подсчитываются баллы каждой команде, распределяются места, раздаются призы).

Учащиеся поют песню.

Hello?

Remember me?

Who’s there?

I’ve got your number

Oh no, no

I’m back to haunt you

No, stay away

Ha ha ha ha ha


It’s Friday night

So creepy outside

It’s is thundering and lightning

There’s nobody home

Cause I’m all alone

It’s scary and it’s frightening


The sound of shoes

A shadow that moves

Something odd is tic tac ticking

Someone’s in here

I’m so full of fear

The telephone is ringing


Now I can see you

Oh no, please no

Now I can touch you

Oh god, please go

I am right here now

Oh please, tell me where

Ha ha ha ha

I’m in a nightmare

You better run

I’m back to haunt you down


Halloween, in the death of the night, hear me scream

I’m coming, I’m coming

Halloween, is the fear that I fight, in my dream

Keep running, keep running


Just keep running — oh, keep on running, yeah

Just keep running

Just keep running — oh, keep on running, yeah

Just keep running



Список использованной литературы:


  1. Английский язык. Занимательный урок: сборник дополнительных материалов. 10-11 класс”/ Сост. Е.А. Балк, М.М. Леменев. – М.: Просвещение, 2006.

  2. Игровой метод в обучении иностранному языку”/ А.В. Конышева. – СПб.: КАРО, 2006.

  3. Методика обучения иностранным языкам”/ Е.Н.Соловова. – М.: Просвещение, 2006.

  4. Салищева М. Хэллоуин. Изд-во «Карапуз», 2009 г., 28с.

  5. Cool English” №34. СПб.: Eclectic Publishing East Europe, 2007.

  6. New Millennium English” учебник для 10 классов общеобразовательных учреждений/ О.Л. Гроза, О.Б. Дворецкая, Н.Ю. Казырбаева и др. – Обнинск: Титул, 2006.


Интернет-источники


  1. https://www.everythinghalloween.com

  2. https://www.halloweenmagazine.com

  3. https://www.history.com/minisites/halloween




Свежие документы:  Разработка урока «Начинаем изучать английский язык» для 2 класса

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: