Конспект урока английского языка с использованием ИКТ
по теме
«Школа»
Дата: 18.03.13
Учитель: Щербакова Л. В.
г. Братск, 2013
Цели:
1) развивать умения и навыки устной речи:
— учить рассказывать о школьных занятиях;
— учить расспрашивать собеседника о том, что у него есть, используя речевой образец Have you got…?
2) ввести новые лексические единицы: sharpener, ruler, СD, dictionary, paints, cassette, coloured pencils.
3) развивать мотивацию к изучению английского языка;
Оснащение:мультимедиа проектор,презентация, раздаточный материал (карточки с глаголами).
Тип урока: комбинированный.
Ход урока.
Приветствие, сообщение темы и целей урока. (Слайд 1)
— Goodmorning, children. Today we have visitors at the lesson. Look at the screen and say what topic we are going to study.
Yes, our topic is « Аt school».
Речеваяразминка.
— Answer the questions.
— What season is it now?
— What day (date) is it today?
— What’s the weather like today?
— How are you?
3) Фонетическаяразминка. (Слайд 2)
— Look at the screen.
Введение лексики по теме «Школьные принадлежности. (Слайы 3, 4)
Закрепление лексики. (Слайд5)
a) Работа в парах.
-Let’s work in pairs. Put something into your bag. Let your classmates guess what it is.
Example: Have you got a ruler in your bag? Yes, I have. / No, I haven’t.
b) Задание повышенной трудности.(Слайд 6)
— Look at the screen. The task is to complete the sentences.
pen pencil paints dictionary textbook pencil box video
|
6) Динамическаяпауза. (Слайд 7)
— Let’s have a rest. Do you remember the game «Mime and guess ».I give you cards with the words. You should mime and your classmates ask what you did at school yesterday.
Example: Did you draw on the desks yesterday?
(на карточках глаголы, изученные на прошлом уроке : readtexts, write, learnbyheart, runbetween the desks, write notes to friends, sleep in the classroom, sing songs, play basketball ,answer the questions).
7) Устнаяречь. (Слайд8 )
—Ask your classmates what they like best and what they don’t like to do in the English lesson.
Example: Do you like to read? Yes, I do. No, Idon’t.
Sasha likes to read.
Выполнение письменных упражнений по рабочей тетради.( Слайд 9).
Open your workbooks on page 57 ex.№ 7. Read the task and write your answers.
Check your sentences.
9) Итог урока. Рефлексия. (Слайд10-11 )
— Do you like our lesson? (I like it because it’s interesting (boring, difficult, fantastic).
— Listen to the marks.
Anton and Sasha, you’ve been very active. Your marks are fives. And you’ve been less active. Your mark is a four.
— Write down your home task:
p. 115 ex.6,7 (to write)
p. 103ex.17 (to learn the words)
— Today we have done a lot of work. Thank you for the lesson. Good-bye.