Конспект урока на тему «Food in the green school»


LESSON (1 quarter, 26 october,2014)

TOPIC: « Food in the green school».



OBJECTIVES:

STUDENTS WILL

  • speak about food,

  • think logically,

  • make up questions and answer them.

SKILL DEVELOPMENT:

Students will

Practise in dialogue

Practise in using grammar knowlege

Practise in listening

Practise in writing

Practise in reading.

GRAMMAR:

Would you like ( some)…?What would you like to buy?

PROCEDURE:


ORGANIZING MOMENT:

-Good morning,children!

WARMING-UP:

Our Mr.Tongue(У нас живёт во рту язычок , поанглийски Mr.Tongue) Живёт в домике. Наш рот его уютный домик, а зубы –заборчик. Когда он просыпается . то смoтрит в окно и потягивается. Какая хорошая погода.-ororor. Потом делает уборку в домике –выбивает пыль из ковра ddd.Хорошо получается. Звонит в колокольчик ningningning-зовёт гостей. Давайте порадуемся –

or-or-or.Запел Мr.Tongue l-l-l-la-la-la. A вместе с ним кукушка к-к-к-ка-ка-ка. И филин поёт wwwwowowo. Выбьем пыль ddd.А теперь из дивана ttt.Звонит в колокольчик ningningning.Собачка слышит шум и лает , но лает по-английски – язычок застревает на горках за верхними зубами. Пощупайте горки языком.rrr.Открыл окошко Mr. Tongue –комары гудят zzz ,а рядом пчёлки ththth(звонкий). Змейка зашуршала в травке ththth(глухой).Одна пчела укусила Mr.Tongue очень больно. Пришлось ему ехать к доктору на своей старенькой машине. Заводит он свою машину drdrdr и поехал tututu.Доктор посмотрел горлышко aaa и выписал лекарство. Поехал Mr.Tongue домой tututu. Принял лекарство, потянулся ppp и лёг спать, задувая свечку www.

-Let`s tell the poem. It is motto in the green school.

I like to read,

I like to play,

I like to study every day.

I like to jump,

I like to run,

I like to play

It`s fun.

SPEAKING:

Today at the lesson we shall play and learn. We shall act щге еру dialogues in the shop..

-Look at the picture and say what you can see.



READING:

-And now look at the screen and read the dialogue after me in chorus:




SREAKING:


-Now let`s turn to each other and speak to each other.


-Now imagine that you are my naughty children. You are Bess, Jane,Jack, Billy,Mary.Ask me to buy food.I ask you :Would you like ( some) honey(…)?And you are naughty children and you say :No,thank you…



WRITING:

-Now open your copy-books and write down the date. Do the task at the screen.




PHYSICAL MINUTE:

-Please, stand up .Let`s do gymnastics.

Hands up ,hands down.

Hands on hips ,sit down.

Hands up, to the sides.

Bent left,bent right.

One,two,three-hop.One, two,three-stop.

Clap,clap,clap your hands,clap your hands together.

Step,step,step your feet,step your feet together.

Nod,nod,nod your heads, nod your heads together.

Dance,dance,dance a dance , dance a dance together.

Hands on the hips,hands on the knees,

Put them behind if you please,

Touch your sholders, touch your nose,

Touch your ears,touch your toes,

Raise your hands up in the air,

To the sides ,on your hair,

Raise your hands as before

While you clap one,two,three,four.


LOGICAL THINKING:


-Make up the menu:



-Make up the dialogue:
















READING:

-Please,read the text and put the missing words:





SELF-ASSESSMENT:

-Open the copy-books and assess yourselves.

-Do you like our lesson?


HOMEWORK:

-page22 (Workbook)-a menu for a friend from the green school.


RESULTS:

-Listen to your marks,please.

-The lesson is over.

Raise your head!

Jump up high!

Wave your hand

And say “GOOD BYE”.

Свежие документы:  Конспект урока на тему "Shopping for food"

скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: