Конспект урока в 4 классе по теме «Как люди и животные помогают друг другу?»





Конспект урока по английскому языку в 4 классе







Жеребцова Татьяна Владимировна

учитель английского языка

первой категории

МОУ «Средняя общеобразовательная школа

11 г.Вольска Саратовской области»








Тема урока

«Как люди и животные помогают друг другу?»

( How do people and animals help each other?)
























Цель: научить отвечать учащихся на вопросы: What do animals do for people? What do people do for animals?

Задачи:

познавательная: научить отвечать учащихся на вопросы: What do animals do for people? What do people do for animals?;

развивающая: способствовать развитию умений и навыков групповой и индивидуальной работы; развивать умения устной речи и произношения слов; составлять предложения;

воспитывающая: развитие коммуникативных качеств: умение работать в группе, обоснованно излагать свое мнение, уважительно относиться к мнению товарищей; развитие чувства прекрасного, воспитание бережного отношения к живому.

Методы: проблемный, частично-поисковый, рефлексивный.

Материалы и оборудование: персональный компьютер, мультимедиапроектор, экран, презентация для урока, демонстрационный материал: картинки животных, карточки с заданиями, учебники

Ключевые понятия и термины: animals, people, their homes

Межпредметные связи: окружающий мир, русский язык































Ход урока


1.Мотивация (самоопределение) к учебной деятельности

-Good morning, children. My name is Tatiana Vladimirovna. Let’s begin our lesson.

-What date is it today? — Today is the…

-What is the weather today?- The weather is ….

Let’s do a phonetic exercises. Look at the screen and repeat the words all together:

An elephant, a dog, a cat, a cow, a horse, a pig, a sheep, a goat, a donkey, a rabbit, a fox, a tiger

-Well done!

Look at the blackboard (screen) and read the sentence:

Doing is better than saying.

What word is important in this sentence? ( doing )

I wish you good luck.

-Today we shall work in groups and individually. (Rules for working in groups: help each other, listen your classmates)

— В конце урока каждый из вас оценит свою деятельность через самостоятельную работу.

2.Актуализация и фиксирование индивидуального затруднения в пробном действии

Today we shall repeat the animals.

I didn’t write the theme of our lesson. You will help me.

— What do animals do for people?

-….help people

-What do people do for animals?

-feed, make a houses, take for a walk

— Could you tell me, what the theme is of our lesson?

— Yes, you’re right! We’re going to speak about animals and people. And the theme of our lesson is «How do people and animals help each other?»

Свежие документы:  Конспект урока для 8 класса «Основные классы неорганических соединений»

3.Построение проекта выхода из затруднения

During our lesson we should answer the questions: What do animals do for people? What do people do for animals? –

What is the aim of our lesson?

The aim: we must learn to answer questions: What do animals do for people? What do people do for animals?

4.Реализация построения проекта

We start our work.

Now you shall work in groups.

The first group chooses animals that help people

The second group chooses pictures when we can see how do people can help animals

You have 1minute.

Lets check up your work.

The second group must listen the first group and find mistakes.

— What do animals do for people? ( The animals help people; carry things, people; give clothes and food)

The first group must listen the second group and find mistakes.

— What do people do for animals? ( People make a houses; take for a walk; feed, wash animals)

-Well done!

5.Первичное закрепление с проговариванием во внешней речи

Lets continue.

1)Now we shall listen the text about animal and then answer two questions: «What animal is it?», «What does animal do for people?»

-Have you got a pet?

-Yes, I have got a camel

— What’s its name?

-Ashby

-What does it like to eat?

— Grass and apples

— What is it like?

-Ashby is big, kind and strong

— What can it do?

-Ashby helps my father to carry things.

-What animal is it?

-What do animal do for people?-

Yes, you’re right! Ashby helps to carry things.


Физминутка

Let’s have a rest.


2) Lets play all together.

I give you masks and you may go to the blackboard. Now we have a small theatre. You can say: who are you? And how do you help people? Example: I am a bee. I give food for people.

— And you?

-What animal helps people? – A dog,….

-carry things, people? — A camel, a horse, a donkey, an elephant …

-give clothes?- a sheep, a goat, ….

-give food?- a cow, a bee, a hen, a duck, …

-Ok! Sit down, please! Let’s continue.



7.Самостоятельная работа с самопроверкой по эталону

Now we shall work individually.

You should make sentences and get answers to questions: What do animals do for people? What do people do for animals?

1)helps, the dog, people — The dog helps people.

2) clothes, the animal, gives, food, and – The animal gives clothes and food.

3) feed, and, people, wash, animals – People feed and wash animals


Let’s check up your work

-Give your task your friend and check up mistakes. Look at the blackboard.

Свежие документы:  Урок ИЗО на тему «Ладушки»

If you have not mistakes, your mark is 5

If you have one mistake, your mark is 4

………

If you don’t do this task you may try do it at home.

7.Этап рефлексия учебной деятельности на уроке (итог урока)

-What the theme is of our lesson?

-Итак, какая тема урока была?

-Can we answer questions: What do animals do for people? What do people do for animals?

9.Домашнее задание

Open your diaries and write home work:
1)Разгадать загадки по теме «Животные»
2) Разгадать кроссворд по теме «Животные»

..your mark is 5, …4… You were active and clever today.

— Our lesson is over. Thank you for your work.



















Список использованной литературы:

1.М.З.Биболетова, Н.В.Добрынина, Н.Н.Трубанева Английский язык: Английский с удовольствием/ Enjoy English: Учебник англ.языка для 4 кл.-Обнинск: Титул, 2009 г.

2. Журнал «Easy English» ( Lesson 5) 2006 год.

3.Журнал «Английский язык» ( приложение к газ. «Первое сентября» ), №1 2009 год


Ресурсы Internet:

1.http://olm.21202519.edusite.ru

2.http://www.englishmax.ru

3.http://englspace.com

4.http://www.school.edu.ru



скачать материал

Хочешь больше полезных материалов? Поделись ссылкой, помоги проекту расти!


Ещё документы из категории Английский язык: